Nieuws van Loes

Nieuws van Loes 2

De vakantie is voorbij, maar we hebben bij GroenLinks Uden niet stil gezeten.
Aan alle kanten werken we hard om te zorgen dat we goed beslagen ten ijs kunnen komen bij de Udense gemeenteraadsverkiezingen in maart. We hebben er zin in!

De afgelopen tijd heb ik samen met het campagneteam flink getimmerd aan een plan: hoe gaan we de Udense kiezer overtuigen om op ons te stemmen? Daarin wijken we niet af van wat GroenLinks landelijk doet: luisteren naar de kiezer, bij de mensen aanbellen en het gesprek aan gaan. Dit hebben we nu inmiddels al een paar keer gedaan in Uden. De kans dat je ons voorbij ziet komen in onze GroenLinks-jasjes wordt alleen maar groter naarmate de verkiezingen dichterbij komen. Wij gaan maar al te graag het gesprek met je aan.

Eén van de leuke dingen van de Huis-aan-Huis-acties is dat hoewel aardig wat mensen aanvankelijk een beetje terughoudend zijn om uitspraken te doen over politiek, dat gaandeweg het gesprek meestal wel los komt. Het is fijn en motiverend om te merken dat zoveel mensen stiekem toch meer betrokken zijn bij politiek dan op het eerste gezicht lijkt.

Zelf ben ik relatief kort intensief betrokken bij GroenLinks. Ik heb lang op GroenLinks gestemd maar voelde nooit de drang om me actief in te gaan zetten. Wat vind ik het jammer dat ik daar zo lang mee heb gewacht. Ik heb mezelf te lang verteld dat ik het niet zou kunnen, dat ik niet goed in nieuwe groepen lig, dat ik niet genoeg in huis heb om een bijdrage te kunnen leveren. Gelukkig blijkt niets van dat alles waar te zijn. Elke bijdrage is welkom, voor iedereen is wel iets passends te vinden en er is ook vanuit GroenLinks veel begeleiding om nieuwe actieve leden te ondersteunen in hun nieuwe werkzaamheden.

Binnen GroenLinks zijn er veel manieren om je sterk te maken voor de partij. Zo ook in Uden. Alle vrijwilligers zijn welkom. Maar we zijn ook op zoek naar mensen die zich kandidaat willen stellen voor de kieslijst. Je hoeft niet meteen op een verkiesbare plaats, ook een plek wat lager op de lijst is een optie. Maar als je denkt dat je het duurzame en sociale geluid van GroenLinks in de gemeenteraad een stem kunt geven, kun je altijd solliciteren voor een plek hoger op de lijst. Je staat er in elk geval nooit alleen voor. Dat heb ik inmiddels ook wel gemerkt: er is altijd voldoende ondersteuning van enthousiaste mensen die ook vinden dat het tijd is voor verandering.

Groetjes, Loes
Campagneleider Uden